W czasie pandemii odbiorcy uważniej czytają prasę drukowaną

W czasie pandemii odbiorcy uważniej czytają prasę drukowaną

Odbiorcy mają obecnie więcej czasu na śledzenie prasy drukowanej – poświęcają na nią więcej uwagi, zaangażowania i czytają dłużej – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie Ringier Axel Springer Polska.

Jak wynika z badań, w czasie epidemii koronawirusa wzrosła rola prasy jako medium na które poświęcano więcej uwagi i zaangażowania. Na czytanie wydań drukowanych czytelnicy byli w stanie przeznaczyć więcej czasu niż kiedyś. Aż 62 proc. oceniło, że może poświęcić więcej czasu na lekturę jednego wydania, 53 proc. czyta teraz więcej tytułów prasowych, a 56 proc. chętniej sięga po gazety.

Badani przyznają, że z większym zaangażowaniem w maju śledzą wiadomości w prasie. Aż 55 proc. z nich zdarza się czytać artykuły i informacje, które zwykle pomijali, a 62 proc. stwierdziło, że czyta prasę z większą uwagą. Zdaniem badanych treści w prasie drukowanej wydają się być mniej „agresywne” (odpowiedziało tak 70 proc. badanych) a dla 65 proc. są bardziej wartościowe. 62 proc. ankietowanych ocenia, że prasa jest bardziej rzetelna niż inne media. Badani koncentrują się też na niej bardziej, niż podczas oglądania telewizji. Czytanie prasy to – dla biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia – źródło praktycznych informacji (78 proc.), przeanalizowane wiadomości (77 proc. odpowiedzi), 85 proc. utożsamia ją z czasem poświęconym na rozrywkę i relaks, a dla 85 proc. to przyjemność.

Według 80 proc. respondentów reklamy są naturalnym elementem prasy, a 63 proc. z nich ocenia, że reklamy prasowe często oferują przydatne informacje. Ponad połowa (62 proc.) jest zdania, że kampanie w prasie nie drażnią ich tak, jak kiedyś. Wydania drukowane najczęściej kupowane są w kioskach (56 proc. odpowiedzi) oraz sklepach osiedlowych (43 proc.). Nieco ponad 1/3 Polaków dokonuje zakupu gazet w hipermarketach i supermarketach, a 31 proc. w salonikach prasowych.

Badanie ilościowe (zrealizowano metodą CAWI i na panelu internetowym, będącym własnością ARC Rynek i Opinia) przeprowadzono w maju 2020 r. na grupie 1015 osób w wieku 18-65 lat.

Źródło https://www.ringieraxelspringer.pl/press_room/prasa-drukowana-zyskuje-obecnie-wieksza-uwage-i-zaangazowanie-czytelnikow/