Tymczasowe porozumienie Google’a z niemiecką organizacją reprezentującą wydawców

Tymczasowe porozumienie Google’a z niemiecką organizacją reprezentującą wydawców
Google porozumiał się z Corint Media, organizacją reprezentującą interesy niemieckich i międzynarodowych wydawców, w tym Sat.1, ProSieben, RTL, Axel Springer i CNBC i zgodził się zapłacić niemieckim wydawcom 3,2 mln euro rocznie za publikację ich treści informacyjnych. To efekt postępowania przed Sądem Arbitrażowym przy Niemieckim Urzędzie ds. Patentów i Znaków Towarowych, które wciąż trwa. Ostateczna decyzja spodziewana jest za około 10 miesięcy. Aby móc tymczasowo korzystać z treści Google będzie płacił do 2025 roku 3,2 mln euro i zapłaci też za okres od 2021 r. Jest to jednak tymczasowe rozwiązanie i nie kończy sprawy.
Reprezentant wydawców, który zrzesza obecnie ok. 1/3 rynku prasowego i uzyskał od wydawców gwarancje i pełen mandat do reprezentowania ich przez trzy lata, domaga się zdecydowanie większej kwoty sięgającej 100 mln euro rocznie.
Strony uzgodniły już wcześniej jednorazową wypłatę przez Google kwoty 5,8 mln euro za okres od wprowadzenia w 2021 roku nowych przepisów dotyczących praw autorskich.