„Rzeczpospolita” promuje akcję „stop fake newsom”

„Rzeczpospolita” promuje akcję „stop fake newsom”

„Rzeczpospolita” opublikowała dekalog walki z fake newsami. Co czwartki na łamach dziennika oraz w serwisie internetowym Rp.pl będą zamieszczane wywiady z ekspertami. Dekalog ma pomóc czytelnikom i internautom rozpoznawać fałszywe, zmanipulowane treści.

W dekalogu zawarto m.in. zasady opierania się na „możliwie wielu źródłach”, identyfikowania źródeł, weryfikacji newsów. Dziennik przypomina, że news odnosi się do faktów, a nie opinii. Akcentuje też, że notki w mediach społecznościowych nie zawsze są wiarygodnym źródłem informacji.

Każda z zasad została opracowana w formie wywiadu, a rozmówcami dziennika „Rzeczpospolitej” są m.in. Jakub Bierzyński, Jerzy Bralczyk, Edwin Bendyk oraz Dorota Gawryluk. Dekalog jest drugą odsłoną kampanii tego wydawcy (Gremi Media) pt. „Odporni na dezinformację”, która wystartowała w maju.

Więcej na stronie https://www.rp.pl/stopfakenewsom