Koncern Google zwiększył w 2021 r. udział w polskim rynku reklamowym

Koncern Google zwiększył w 2021 r. udział w polskim rynku reklamowym

W sprawozdaniu finansowym za 2021 r. polska spółka koncernu Google twierdzi, że wyniki biznesowe w niewielkim stopniu zależą od sytuacji makroekonomicznej w naszym kraju – podaje serwis Wirtualne Media. Spółka Google Poland osiągnęła w 2021 roku wzrost przychodów o 24,7 proc. do 681,66 mln zł i zysku netto z 33,02 do 51,92 mln zł.

Przychody sprzedażowe spółki Google Poland w całości pochodzą od dwóch innych podmiotów z koncernu Alphabet (do którego należy właśnie Google Poland). Wpływy od amerykańskiej spółki Google, dla której realizuje usługi badawczo-rozwojowe to 401,31 mln zł, a te od Google Ireland, z usług marketingowych – 280,35 mln zł.

Wyniki spółki Google Poland nie odzwierciedlają pozycji koncernu w polskim segmencie reklamy internetowej, którego wartość w ub.r. zwiększyła się o 21,8 proc. do 4,49 mld zł, a udział w całym rynku reklamowym – z 40,8 do 42,7 proc. (dane Publicis Groupe). Google ma najsilniejszą pozycję w Polsce w marketingu wyszukiwarkowym (27,4 proc. wartości reklamy online) i, jako właściciel YouTube’a, w reklamie wideo (21 proc.).

Polska spółka ma niewielki udział w wynikach finansowych koncernu Alphabet. W zeszłym kwartale Alphabet osiągnął wzrost przychodów o 13 proc. do 69,68 mld dolarów, a zysk netto zmalał z 18,52 do 16 mld dolarów.

Źródło Wirtualne Media