Google zmianami w Chrome zmusi wydawców do rezygnacji z paywalla metrycznego

Google zmianami w Chrome zmusi wydawców do rezygnacji z paywalla metrycznego

Najnowsza aktualizacja należącej do Google przeglądarki Chrome od 30 lipca nie pozwoli wydawcy wykryć, kiedy użytkownik ogląda jego strony w trybie incognito. Będzie to miało wpływ na tych wydawców, którzy wykorzystywali ten mechanizm, by zapobiegać omijaniu przez internautów ich paywalla metrycznego.

Niemożliwe stanie się wykrycie przez wydawcę każdego internauty korzystającego z trybu Incognito Mode, czyli wykrycie czy użytkownik jest abonentem płacącym, czy przekroczył miesięczny limit bezpłatnych artykułów stosowany w paywallach metrycznych.

Google oficjalnie potwierdził, że będzie aktywnie monitorować sytuację „aby zaradzić wszelkim innym obecnym lub przyszłym sposobom wykrywania trybu Incognito”. David Chavern, prezes News Media Alliance, wezwał Google do ponownego przemyślenia zmian: – To rozczarowujące, że Google ponownie, jednostronnie, narzuca swoją wolę wydawcom wiadomości.

Decyzja Google oznacza, że wydawcy mogą być zmuszeni do rezygnacji z metric paywall na rzecz hard paywall oraz dalsze utrudnianie internautom dostępu do ich wiadomości online.