ZASIĘG, CZYTELNICTWO I KONSUMPCJA MEDIÓW w latach 2006-2010
Zasięg gazet (%)
2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | ||
Wszyscy dorośli | 65.72 | 62,01 | 57,81 | 55,33 | 52,00 | |
Mężczyźni | 69,40 | 65,25 | 61,08 | 58,97 | 55,51 | |
Kobiety | 61.04 | 57,87 | 53,49 | 50,88 | 47,6 | |
Członek gospodarstwa domowego, który najczęściej zajmuje się robieniem zakupów | 64,46 | 60,64 | 56,06 | 54,20 | 50,99 | |
Źródło: PBC I-XII.2010, CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego), N=48 445 | ||||||
Komentarz : 35 dzienników, 10 nie-dzienników | ||||||
Wiekowa struktura czytelnictwa
Wiek **
|
% czytelnictwa 2009 |
% czytelnictwa 2010 |
% dzienny zasięg w grupie wiekowej 2009 |
% dzienny zasięg w grupie wiekowej 2010 |
||
do 14 | 2,92 | 45,95 | ||||
15 – 24 | 16,10 | 16,44 | 51,15 | 47,15 | ||
25 – 34 | 20,38 | 20,32 | 54,35 | 50,38 | ||
35 – 44 | 16,51 | 16,73 | 56,00 | 52,65 | ||
45 – 54 | 19,29 | 18,61 | 58,05 | 53,94 | ||
55 – 64 | 17,34 | 27,9 | 57,78 | 52,79 | ||
65 + | 9,23 | 50,86 | ||||
Total | 100 | X | ||||
Źródło : PBC,I=XII.2009, CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego), N=48 445 | ||||||
Komentarz : 35 dzienników, 10 nie-dzienników | ||||||
Odbiór mediów (minut dziennie)
2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | |
Gazety | 20 (s) | 22 (s) | 23 (s) | 21(169,83) | 20 (170,29) |
Czasopisma | 30 (s) | 35 (s) | 35 (s) | 27 (170,73) | 24 (171,35) |
Radio | 105 (s) | 100 (s) | 90 (280) | 85 (282) | 79 (256) |
TV | 195 (s) | 220 (s) | 232 | 240 | 229 |
Internet | 56 | 73 | 88 | 92 | 117 |
Źródło : dla gazet i czasopismTGI, I-XII.2010, N= 17 844 (newspapers readers), 29061 (magazines readers);
Dane dla Internetu pochodzą z badań PBI/Gemius – pomiary z kolejnych lat **) Dane dla radia. – Radio Track SMG/KRC, 2010 ***) Dane dla telewizji . – AGB Nielsen Media Research, 2010 ; Wskaźniki dla prasy (gazet i czasopism) i radia zostały skorygowane przez Press Service Monitoring Mediów
Uwaga: dane dla gazet i czasopism oraz radia zostały skorygowane przez PRESS-SERVICE Monitoring Media (wyniki autoryzowane przez formy w nawiasach) w następstwie odmienności celów i wskaźników badań uwzględnianych przez poszczególne firmy. Brak badań jednoźródłowych (jednocześnie rejestrujących intensywność korzystania z różnych kanałów medialnych), prowadzonych wg jednolitej metodologii, w znaczący sposób osłabia miarodajność czynionych ustaleń w ramach poszczególnych projektów badawczych – dlatego (obok wyników autoryzowanych przez firmy) dokonujemy przeliczenia podawanych wyników w ramach cyklu dobowego; |