ZASIĘG, CZYTELNICTWO GAZET I KONSUMPCJA MEDIÓW w latach 2004-2006
Zasięg gazet (%)
2004 | 2005 | 2006 | |
Wszyscy dorośli | 35,30 % | 34,59 | 65,72 |
Mężczyźni | 38,12 % | 36,74 | 69,40 |
Kobiety | 31,44 % | 31,21 | 61,04 |
Członek gospodarstwa domowego, który najczęściej zajmuje się robieniem zakupów | 36,46 % | 36,14 | 64,46 |
Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, dzienniki krajowe i regionalne (46 płatnych, 3 bezpłatne), wskaźnik czytelnictwo Cyklu Sezonowego, dane za r. 2006 : marzec-grudzień, N=38 417, realizacja: MillwardBrown SMG/KRC |
UWAGA : Ze względu na zmianę metody i stosowanych wskaźników zrezygnowano z wyliczenia wskaźników zmian
Wiekowa struktura czytelnictwa gazet w roku 2006
Wiek | % czytelnictwa | % zasięg tygodniowy w grupie wiekowej |
poniżej 16 | 2,07% | 53,73% |
16 – 24 | 17,64% | 63,90% |
25 – 34 | 19,65% | 66,60% |
35 – 44 | 16,57% | 67,40% |
45 – 54 | 20,89% | 69,08% |
55 – 64 | 14,22% | 65,63% |
65 + | 8,97% | 55,53% |
Ogółem | 100 % | X |
Źródło : Polish Readership Survey Ltd., national and regional dailies (46 paid, 3 non-paid), March-December 2006, Season Cycle Readership, N=38 417, realization and software :MillwardBrown SMG/KRC. |
Odbiór mediów * (liczba minut dziennie)
2004 | 2005 | 2006 | |
Wszystkie gazety** | 15 | 20 (s) | 20 (s) |
– ogólnokrajowe gazety | 20 | 25 (s) | 25 (s) |
– regionalne i lokalne gazety | 12 | 15 (s) | 15 (s) |
Czasopisma | 18 | 25 (s) | 30 (s) |
Radio | 102 | 115 (s) | 105 (s) |
TV | 205 | 215 (s) | 195 (s) |
Internet | 25 | 37 (s) | 50 (s) |
Źródło: Wszystkie podawane wyżej wartości są szacunkami (stąd oznaczenie „s”) OBP UJ na podstawie cząstkowych danych udostępnianych przez firmy badawcze firm [AGB, TNS, Startrack, SMG/KRC] prowadzące badania konkretnych mediów. |
Uwaga: ze względu na wieloźródłowość – dane o czasie korzystania z poszczególnych mediów pozyskuje [wg swoistych metodologii] i udostępnia wiele firm [AGB, TNS, Startrack, SMG/KRC], ale głównym ich mankamentem jest to, że nie pochodzą z kompleksowych badań „dobowego budżetu i wykorzystania czasu”, są natomiast rezultatem nie poddawanych weryfikacji deklaracji o „przeciętny czas korzystania” z konkretnych kanałów medialnych – w efekcie czego są zazwyczaj mocno zawyżane; stąd OBP UJ koryguje je zwykle w dół;