Rusza kolejna edycja Konkursu GrandFront

1 lutego rozpoczęła się XVI edycja Konkursu Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2017. Jak co roku, nagrodę główną – statuetkę GrandFront – otrzyma autor najlepszej okładki tytułu prasowego opublikowanego w Polsce w 2017 roku. Konkurs skierowany jest do wydawców, redakcji oraz twórców grafiki prasowej.

Izba Wydawców Prasy po raz szesnasty ogłasza konkurs na najlepszą stronę tytułową, która ukazała się w roku wydawniczym 2017. Nagrodą główną jest statuetka GrandFront 2017. Laureaci zostaną wybrani przez specjalnie wyselekcjonowane Jury, w skład którego wchodzą wielokrotnie nagradzani twórcy grafiki prasowej, dyrektorzy artystyczni, fotografowie i dziennikarze.

Zwycięzcy 8 kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodą ArtFront. Jury będzie również miało możliwość wręczenia Nagrody Specjalnej twórcom za ich szczególne osiągnięcia artystyczne lub edytorskie. Nagroda Specjalna może zostać przyznana za publikację o szczególnych walorach redakcyjnych, linię okładkową, redesign tytułu prasowego, a także ilustrację prasową stanowiącą ważną część gazety czy magazynu. W tym roku Jurorzy, doceniając renesans rysunku jako formy artystycznego wyrazu, postanowili wyróżnić jego twórców.

W Konkursie mogą uczestniczyć tytuły prasowe posiadające nr ISSN, które ukazały się w 2017 roku zgodnie z datą wydawniczą, tytuły wydawane w Polsce, które są samodzielnie dystrybuowane oraz mogą być załączone ich mutacje cyfrowe. Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie www.grandfront.pl, a zgłoszenia odbywają się za pomocą formularza dostępnego na stronie http://rejestracja.grandfront.pl/. Prace należy zgłaszać od 1 lutego do 9 marca 2018 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Prace można zgłaszać w 8 kategoriach analogowych:

  • Dzienniki
  • Gazety lokalne
  • Polityka, gospodarka i społeczeństwo
  • Lifestyle
  • Rodzina i dom
  • Kultura i sztuka
  • Nauka, technologia i profesje
  • Hobby

GrandFront to jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych wyróżnień branżowych dla twórców grafiki. Silna marka Konkursu, systematycznie budowana przez lata, jest wyznacznikiem wysokiego artystycznie poziomu nadsyłanych prac. Konkurs daje pole do prezentacji inspirujących rozwiązań, kreatywnych pomysłów oraz profesjonalnie przygotowanych okładek gazet czy czasopism.

Ogłoszenie wyników Konkursu, a także uroczyste wręczenie nagród, odbędzie się 14 maja 2018 podczas Gali w siedzibie Akademii Sztuk Pięknych, na Wydziale Rzeźby w Warszawie.

Organizatorem Konkursu jest Izba Wydawców Prasy, współorganizatorem Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, a honorowy patronat objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Ruch SA, Quad/Graphics oraz ZAIKS, SDiW REPROPOL, a także wydawców prasy, wśród których są: Agora, Bonnier Business Polska, Burda Media Polska, „Dziennik Gazeta Prawna”, Edipresse Polska, Gremi Media, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz ONET-RASP. Patronami medialnymi są TVP, Polska Agencja Prasowa, SND oraz miesięcznik „Press”.

Wszelkie informacje dotyczące GrandFront 2017 dostępne są na stronie www.grandfront.pl