PKN Orlen zapowiada otwarcie 900 kiosków pod wspólną marką „Orlen w Ruchu”

PKN Orlen zapowiada otwarcie 900 kiosków pod wspólną marką „Orlen w Ruchu”

Na poniedziałkowej konferencji prasowej online zarząd PKN Orlen oraz prezes RUCH-u zaprezentowali nową strategię rozwoju powiązanej z RUCH-em działalności detalicznej Orlenu. Prezes Orlenu zapowiedział wejście firmy w usługi kurierskie, tylko w tym roku firma chce postawić 500 automatów do paczek.

– Idziemy w formaty pozapaliwowe. Będziemy inwestować wspólnie z firmą Ruch, którą niedawno nabyliśmy – zapowiadał prezes Orlenu, Daniel Obajtek podczas konferencji. W tym roku ma powstać 40 punktów pod marką „Orlen w Ruchu”. Docelowo ma powstać 900 punktów w ciągu pięciu lat. Koncern będzie rozwijać też usługi kurierskie – zapowiada 5,5 tys. punktów odbioru paczek w tym roku i 10 tys. w ciągu pięciu lat.

Firma zapowiedziała wprowadzenie do RUCH-u trzech nowych formatów detalicznych kiosków. Pierwszy to ok. 20-ometrowe punkty, które „zastąpią obecne kioski”. Większy format to kiosk, który ma mieć około 60 metrów kwadratowych. Ma opierać się na ofercie gastronomicznej i sklepowej. Uzupełnieniem tych dwóch formatów będą tzw. kąciki kawowe, które Orlen i Ruch chcą postawić w miejscach o wysokim natężeniu ruchu.

Orlen przejął kontrolę nad Ruchem w listopadzie objemując 65 proc. akcji spółki. Konferencję można obejrzeć poniżej: