Perplexity startuje z usługą Comet Plus we współpracy z wydawcami – modelem subskrypcyjnym (5 dolarów lub w cenie planów Pro/Max), który daje użytkownikom dostęp do treści wydawców i pozwala agentom AI wykonywać zadania na ich stronach oraz generować odpowiedzi na podstawie tych materiałów. Partnerami Perplexity są m.in. Washington Post, CNN, Fortune, Los Angeles Times, Condé Nast (The New Yorker, Wired, Architectural Digest, Vanity Fair) oraz we Francji Le Monde i Le Figaro. Około 80 proc. przychodów z Comet Plus ma trafiać do uczestniczących wydawców; dodatkowo część wpływów z droższych planów Pro/Max.
Comet to nowa przeglądarka AI od Perplexity, która została udostępniona bezpłatnie wszystkim użytkownikom. Podsumowuje ona strony, organizuje zakładki i wspiera zakupy oraz inne zadania. Podział przychodów między Perplexity a wydawcami ma uwzględniać wizyty na stronach, cytowania w wyszukiwaniach oraz działania agentów AI (np. skanowanie i rekomendowanie artykułów). Jako przykład Perplexity podaje gdy Comet Assistant skanuje kalendarz użytkownika i sugeruje mu odpowiednie artykuły na dany dzień.
Perplexity deklaruje „uczciwość wobec wydawców” i budowanie bezpośrednich relacji z odbiorcami. Jednocześnie firma mierzy się z pozwami (News Corp, Yomiuri Shimbun, Encyclopedia Britannica, Merriam-Webster) dotyczącymi nieautoryzowanego wykorzystania treści. Niezależnie od Comet Plus, działa już program podziału przychodów z reklam, w którym uczestniczą m.in. tytuły takie, jak: Time, Der Spiegel, The Texas Tribune, The Independent, Adweek, Gannett i Lee Enterprises.
Źródło: https://pressgazette.co.uk