Google uruchamia bezpłatny program pomagający małym i średnim wydawcom rozwijać się online

Google uruchamia bezpłatny program pomagający małym i średnim wydawcom rozwijać się online

Google nadal nie chce uznać generalnej zasady, iż należy płacić wydawcom za wykorzystywanie treści, unikając tego ogłasza jednak szereg programów mających cząstkowo wspierać wydawców – zwłaszcza w przenoszeniu się do świata cyfrowego, najlepiej z wykorzystaniem narzędzi Google.

Obecnie Google rozpoczyna nowy globalny program, który ma pomagać małym i średnim wydawcom wiadomości na całym świecie w rozwijaniu ich działalności firm w internecie a także pomóc im w cyfrowej transformacji. Program GNI Digital Growth Program jest bezpłatny i obejmie także Polskę. Digital Growth Program został opracowany we współpracy z ekspertami branżowymi, w tym FT Strategies, FTI Consulting i Mather Economics oraz stowarzyszeniami branżowymi, w tym INMA, Local Media Association i WAN-IFRA.

Za kilka dni ruszy polska wersja tej strony oraz rejestracja wydawców chcących uczestniczyć w tygodniowym programie szkoleń. Polska edycja GNI DGP planowana jest  w terminie 19 – 23 października. Program Cyfrowego Wzrostu (Digital Growth Program) będzie początkowo koncentrował się na pięciu obszarach tematycznych: przychody pochodzące od czytelników, rozwój serwisu, przychody z reklam, dane, cyfrowe produkty.

Program obejmuje m.in. interaktywne ćwiczenia pomagające wydawcom rozwiązywać konkretne problemy biznesowe, warsztaty oraz laboratoria zapewniające praktyczne wsparcie doradcze. Uczestniczący w programie wydawcy będą mieli dostęp do kompleksowego podręcznika, który oferuje wydawcom strategie i rzeczywiste przykłady pomagające w budowaniu i optymalizowaniu modelu dochodów pochodzących od czytelników.

Szkolenia prowadzone będą w 10 językach: angielski, hiszpański, portugalski, francuski, włoski, polski, niemiecki, koreański, japoński i bahasa Indonesia. Wraz z upływem czasu Google wprowadzi też specjalne sesje dla wydawców, takie jak Print-to-Digital Transformation i Digital Startups.

Źródło https://immersion.ftstrategies.com/