Pressclipperzy muszą płacić wydawcom. INFOR Biznes wygrał proces z Press-Service Monitoring Mediów

Po 11 latach zmagań, w tym ośmiu latach w sądach, INFOR Biznes, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, wygrał proces o naruszenie praw autorskich z firmą Press-Service Monitoring Mediów. Firma pressclipperska przez lata wykorzystywała materiały prasowe – w tym całe artykuły – w przygotowywanych dla swych klientów odpłatnych przeglądach prasy, bez zgody wydawców i bez uiszczenia należnej opłaty licencyjnej.

Sprawa INFOR Biznes więcej ...

Włoska firma presscliperska przegrywa z wydawcą Il Sole 24 Ore

5 maja włoski regulator Agcom (tamtejszy organ regulacyjny ds. konkurencji w sektorze łączności) podjął decyzję na mocy której tamtejsza firma pressclipperska Eco della Stampa ma obowiązek usunięcia ze swojej oferty treści pochodzących z gazety Il Sole 24 Ore.

Orzeczenie zostało wydane po wielu latach batalii prawnych z dwoma wiodącymi włoskimi firmami pressclipperskimi, które odmawiały zaakceptowania regulacji Promopress dotyczącej zarządzania prawami więcej ...

Portugalscy wydawcy wygrywają po 6 latach proces z nieuczciwymi pressclipperami

Portugalskie organizacje świadczące usług z zakresu monitoringu mediów CISION, MANCHETECLIPPING CONSULTORES zostały uznane za winne wykorzystywania treści bez zgody posiadaczy praw reprezentowanych przez organizację zbiorowego zarządzania Visapress (odpowiednik polskiego SDiW Repropol).

W swoim orzeczeniu z 4 września portugalski sąd własności intelektualnej ostatecznie zakończył 6-letni proces. Wyrok potwierdził prawo Visapress do licencjonowania korzystania z  więcej ...