Google oskarżony o ustalenie stawek za reklamy wspólnie z firmą Facebook

Koncern Google został oskarżony w  procesie antymonopolowym o zapewnienie sobie przewagi w reklamie internetowej poprzez zawarcie przyjaznej umowy z Facebookiem. Dwie firmy z amerykańskiego stanu Massachusetts złożyły skargę w sądzie federalnym w San Francisco pisząc o porozumieniu jakie miało dać firmom przewagę w aukcjach (Header Bidding), które określają, gdzie pojawiają się reklamy.

Umowa ta pozwalała Google zachować pozycję dominującą w reklamie internetowej, jednocześnie ograniczając przychody wydawców internetowych – stwierdziły dwie firmy z Massachusetts w złożonym we wtorek pozwie zbiorowym.

Jak napisano w pozwie Facebook, w ramach umowy z Google z 2018 r., zgodził się ograniczyć swój program reklamowy w zamian za preferencyjne traktowanie w branży reklamowej Google. Chodzi o system Header Bidding, który umożliwia wydawcom skierowanie przeglądarki użytkownika do pozyskiwania ofert w czasie rzeczywistym z wielu giełd, nie tylko Google.